Κοκκινονίκος
17-10-07, 16:45
http://assets.in.gr/dGenesis/assets/Content5/Photo/840550_b.jpg
Σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τα οργισμένα κινηματογραφικά και τηλεοπτικά στούντιο, η YouTube έθεσε σε λειτουργία φίλτρα που απομακρύνουν αυτόματα από τον δικτυακό της τόπο υλικό που καλύπτεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.Η τεχνολογία αυτόματης αναγνώρισης βίντεο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Google, η οποία εξαγόρασε πέρυσι τη δημοφιλή υπηρεσία δημοσίευσης βίντεο για 1,76 δισ. δολάρια.
Οι ιδιοκτήτες έργων πνευματικής ιδιοκτησίας θα μπορούν τώρα είτε να μπλοκάρουν τη δημοσίευση του υλικού τους στο YouTube, είτε να την επιτρέψουν και να αποκομίσουν μέρος των διαφημιστικών εσόδων της YouTube.
«Είμαστε ευχαριστημένοι που η Google φαίνεται να αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις της για να θέσει τέρμα στην πρακτική της παραβίασης [της πνευματικής ιδιοκτησίας]» δήλωσε ο Μάικλ Φρίκλας, γενικός σύμβουλος του γίγαντα της τηλεοπτικής ψυχαγωγίας Viacom, στην οποία ανήκουν τα δίκτυα MTV και Nickelodeon.
Πριν από επτά μήνες, η Viacom κατέθεσε αγωγή κατά της YouTube αξιώνοντας αποζημίωση ένα δισ. δολάρια για υλικό της που δημοσιεύτηκε παράνομα. Η YouTube, από την πλευρά της, υποστηρίζει ότι εφαρμόζει την αμερικανικιή νομοθεσία απομακρύνοντας οποιοδήποτε κατοχυρωμένα βίντεο της ζητηθεί.
Αλλες εταιρείες προτίμησαν να συνάψουν εμπορικές συμφωνίες με τη YouTube για τη δημοσίευση του υλικού τους στην υπηρεσία.
Πάντως, το νέο σύστημα φίλτρων απαιτεί τη συνεργασία των στούντιο, καθώς θα πρέπει να αποστέλλουν στη YouTube αντίγραφα των βίντεο που επιθυμούν να προστατεύσουν. Το σύστημα στη συνέχεια συγκρίνει τα βίντεο αυτά με τα βίντεο που ανεβάζουν οι χρήστες ώστε να εντοπίζονται τυχόν παρανομίες.
Παραμένει άγνωστο αν οι μεγάλες εταιρείες ψυχαγωγίας θα θελήσουν να συνεργαστούν, δεδομένου ότι θα έπρεπε να στείλουν στη YouTube δεκαετίες βιντεοσκοπημένου υλικού.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από Associated Press
Σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τα οργισμένα κινηματογραφικά και τηλεοπτικά στούντιο, η YouTube έθεσε σε λειτουργία φίλτρα που απομακρύνουν αυτόματα από τον δικτυακό της τόπο υλικό που καλύπτεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.Η τεχνολογία αυτόματης αναγνώρισης βίντεο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Google, η οποία εξαγόρασε πέρυσι τη δημοφιλή υπηρεσία δημοσίευσης βίντεο για 1,76 δισ. δολάρια.
Οι ιδιοκτήτες έργων πνευματικής ιδιοκτησίας θα μπορούν τώρα είτε να μπλοκάρουν τη δημοσίευση του υλικού τους στο YouTube, είτε να την επιτρέψουν και να αποκομίσουν μέρος των διαφημιστικών εσόδων της YouTube.
«Είμαστε ευχαριστημένοι που η Google φαίνεται να αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις της για να θέσει τέρμα στην πρακτική της παραβίασης [της πνευματικής ιδιοκτησίας]» δήλωσε ο Μάικλ Φρίκλας, γενικός σύμβουλος του γίγαντα της τηλεοπτικής ψυχαγωγίας Viacom, στην οποία ανήκουν τα δίκτυα MTV και Nickelodeon.
Πριν από επτά μήνες, η Viacom κατέθεσε αγωγή κατά της YouTube αξιώνοντας αποζημίωση ένα δισ. δολάρια για υλικό της που δημοσιεύτηκε παράνομα. Η YouTube, από την πλευρά της, υποστηρίζει ότι εφαρμόζει την αμερικανικιή νομοθεσία απομακρύνοντας οποιοδήποτε κατοχυρωμένα βίντεο της ζητηθεί.
Αλλες εταιρείες προτίμησαν να συνάψουν εμπορικές συμφωνίες με τη YouTube για τη δημοσίευση του υλικού τους στην υπηρεσία.
Πάντως, το νέο σύστημα φίλτρων απαιτεί τη συνεργασία των στούντιο, καθώς θα πρέπει να αποστέλλουν στη YouTube αντίγραφα των βίντεο που επιθυμούν να προστατεύσουν. Το σύστημα στη συνέχεια συγκρίνει τα βίντεο αυτά με τα βίντεο που ανεβάζουν οι χρήστες ώστε να εντοπίζονται τυχόν παρανομίες.
Παραμένει άγνωστο αν οι μεγάλες εταιρείες ψυχαγωγίας θα θελήσουν να συνεργαστούν, δεδομένου ότι θα έπρεπε να στείλουν στη YouTube δεκαετίες βιντεοσκοπημένου υλικού.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από Associated Press