Xouanita
19-06-08, 12:07
Κατά 20 λεπτά συντομεύει η διαδρομή Ιωαννίνων-Θεσσαλονίκης, μετά την απόδοση στην κυκλοφορία την Τετάρτη από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά, ενός ακόμη τμήματος της Εγνατίας Οδού, από τον ανισόπεδο κόμβο Ιωαννίνων, μέχρι την γέφυρα Αράχθου, μήκους 20 χιλιομέτρων.
Στο τμήμα αυτό, συμπεριλαμβάνεται η μεγαλύτερη σήραγγα της Ελλάδος στο Δρίσκο μήκους 6,5 χιλιομέτρων, η γέφυρα Κατούνας και τα διόδια Παμβώτιδας, ενώ θα λειτουργεί και σαν παράκαμψη των Ιωαννίνων προς Ανατολή, αφού τα αυτοκίνητα από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας προς Θεσσαλία και Μακεδονία και αντίστροφα, που ήταν υποχρεωμένα να διασχίζουν την πόλη δημιουργώντας κυκλοφοριακά προβλήματα, τώρα θα διασχίζουν το λεκανοπέδιο σε ελάχιστα λεπτά.
Και σε αυτό το τμήμα της Εγνατίας Οδού, επιτρέπεται η κυκλοφορία επιβατικών αυτοκινήτων, λεωφορείων και φορτηγών μέχρι 3,5 τόνων σε πρώτη φάση, μέχρι να ολοκληρωθούν τα τμήματα της Θεσπρωτίας, οπότε θα επιτραπεί η κίνηση και στα βαριά φορτηγά.
Το κόστος κατασκευής της αρτηρίας των Ιωαννίνων μέχρι τη γέφυρα Αράχθου ανήλθε σε 251 εκατ. ευρώ.
Επισκέψεις στην υπό κατασκευή γέφυρα Αράχθου, μήκους 1.050 μέτρων, που θα ολοκληρωθεί το 2009, καθώς και στην γέφυρα Μετσοβίτικου, που θα ολοκληρωθεί εντός του 2008, πραγματοποίησε ο κ. Σουφλιάς, ο οποίος ενημερώθηκε από τους αρμόδιους των εργοταξίων για την πορεία των έργων στα τμήματα του αυτοκινητόδρομου από Γιάννινα μέχρι Μέτσοβο και σε κάποιες περιπτώσεις ζήτησε επιτάχυνση των εργασιών, ώστε να παραδοθούν στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του 2008.
Όπως δήλωσε, μέχρι το τέλος της χρονιάς θα ολοκληρωθούν τα έργα και σε δύο τμήματα που απόμειναν στην Εγνατία, από Γιάννινα μέχρι Ηγουμενίτσα.
Στις δηλώσεις του ο κ. Σουφλιάς, υπογράμμισε ότι, περίπου το 30% της Εγνατίας στην Ήπειρο αποτελείται από μεγάλα τεχνικά έργα, με 32 δίδυμες σήραγγες που καλύπτουν μήκος οδού 30 χλμ, καθώς και 7,5 χλμ, διπλές γέφυρες. Πέντε από τις γέφυρες αυτές, έχουν μήκος μεγαλύτερο από 500 μ. Η γέφυρα του Μετσοβίτικου μήκους 530 μέτρων, έχει ύψος 100 μέτρων.
Συνεχίζοντας, τόνισε ότι από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Παναγιά Γρεβενών, θα λειτουργούν συνολικά 10 ανισόπεδοι κόμβοι. Ο συνολικός προϋπολογισμός για την ολοκλήρωση των 123 χλμ, της Εγνατίας στην Ήπειρο, ανέρχεται σε 2,148 εκατομμύρια ευρώ.
Σε ότι αφορά τον άλλο αυτοκινητόδρομο την Ιόνια Οδό, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε ότι, το φθινόπωρο θα έχουν εγκατασταθεί οι ανάδοχες εταιρείες για να αρχίσει η κατασκευή του, ενώ σύντομα θα ολοκληρωθούν οι παρακάμψεις Αρτας και Αγρινίου, που αποτελούν τμήματα αυτής της οδικής αρτηρίας.
Για «προχειρότητα και αναποτελεσματικότητα της κυβέρνησης στον τομέα των δημοσίων έργων» κάνουν λόγο ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τα δημόσια έργα, Γ.Μαγκριώτης και οι βουλευτές Ιωαννίνων, Μ.Παντούλας και Β.Αργύρης, οι οποίοι τονίζουν ότι «η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ διασκεδάζει τις εντυπώσεις, καλύπτοντας τους βραδείς ρυθμούς κατασκευής τους Εγνατίας Οδού».
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Κρίσιμα τμήματα της Εγνατίας Οδού στην περιοχή της Ηπείρου, όπως η Γέφυρα Αράχθου, η Σήραγγα Παναγιάς κ.ά., δε θα δοθούν σε κυκλοφορία έως το τέλος του 2008. Το γεγονός αυτό θέτει εν αμφιβόλω την αξιοπιστία του ίδιου του κ. Καραμανλή για τις περί του αντιθέτου δημόσιες δεσμεύσεις του».
«Η παραδοχή του κ. Σουφλιά ότι το φρέαρ εκκαπνισμού της Σήραγγας Δρίσκου δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, παρά τα οριζόμενα στις προδιαγραφές για την τήρηση των απαραίτητων συστημάτων ασφάλειας της σήραγγας, επιβεβαιώνει στην ουσία την επικινδυνότητά της» επισήμαναν.
(πηγη: in.gr)
Αντε να τελειωσει κι αυτό! Από το νεο ετος το Ηγουμενιτσα-Θεσσαλονικη (ακους Φρημαν???) θα ειναι πιο ευκολο ;)
Στο τμήμα αυτό, συμπεριλαμβάνεται η μεγαλύτερη σήραγγα της Ελλάδος στο Δρίσκο μήκους 6,5 χιλιομέτρων, η γέφυρα Κατούνας και τα διόδια Παμβώτιδας, ενώ θα λειτουργεί και σαν παράκαμψη των Ιωαννίνων προς Ανατολή, αφού τα αυτοκίνητα από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας προς Θεσσαλία και Μακεδονία και αντίστροφα, που ήταν υποχρεωμένα να διασχίζουν την πόλη δημιουργώντας κυκλοφοριακά προβλήματα, τώρα θα διασχίζουν το λεκανοπέδιο σε ελάχιστα λεπτά.
Και σε αυτό το τμήμα της Εγνατίας Οδού, επιτρέπεται η κυκλοφορία επιβατικών αυτοκινήτων, λεωφορείων και φορτηγών μέχρι 3,5 τόνων σε πρώτη φάση, μέχρι να ολοκληρωθούν τα τμήματα της Θεσπρωτίας, οπότε θα επιτραπεί η κίνηση και στα βαριά φορτηγά.
Το κόστος κατασκευής της αρτηρίας των Ιωαννίνων μέχρι τη γέφυρα Αράχθου ανήλθε σε 251 εκατ. ευρώ.
Επισκέψεις στην υπό κατασκευή γέφυρα Αράχθου, μήκους 1.050 μέτρων, που θα ολοκληρωθεί το 2009, καθώς και στην γέφυρα Μετσοβίτικου, που θα ολοκληρωθεί εντός του 2008, πραγματοποίησε ο κ. Σουφλιάς, ο οποίος ενημερώθηκε από τους αρμόδιους των εργοταξίων για την πορεία των έργων στα τμήματα του αυτοκινητόδρομου από Γιάννινα μέχρι Μέτσοβο και σε κάποιες περιπτώσεις ζήτησε επιτάχυνση των εργασιών, ώστε να παραδοθούν στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του 2008.
Όπως δήλωσε, μέχρι το τέλος της χρονιάς θα ολοκληρωθούν τα έργα και σε δύο τμήματα που απόμειναν στην Εγνατία, από Γιάννινα μέχρι Ηγουμενίτσα.
Στις δηλώσεις του ο κ. Σουφλιάς, υπογράμμισε ότι, περίπου το 30% της Εγνατίας στην Ήπειρο αποτελείται από μεγάλα τεχνικά έργα, με 32 δίδυμες σήραγγες που καλύπτουν μήκος οδού 30 χλμ, καθώς και 7,5 χλμ, διπλές γέφυρες. Πέντε από τις γέφυρες αυτές, έχουν μήκος μεγαλύτερο από 500 μ. Η γέφυρα του Μετσοβίτικου μήκους 530 μέτρων, έχει ύψος 100 μέτρων.
Συνεχίζοντας, τόνισε ότι από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Παναγιά Γρεβενών, θα λειτουργούν συνολικά 10 ανισόπεδοι κόμβοι. Ο συνολικός προϋπολογισμός για την ολοκλήρωση των 123 χλμ, της Εγνατίας στην Ήπειρο, ανέρχεται σε 2,148 εκατομμύρια ευρώ.
Σε ότι αφορά τον άλλο αυτοκινητόδρομο την Ιόνια Οδό, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε ότι, το φθινόπωρο θα έχουν εγκατασταθεί οι ανάδοχες εταιρείες για να αρχίσει η κατασκευή του, ενώ σύντομα θα ολοκληρωθούν οι παρακάμψεις Αρτας και Αγρινίου, που αποτελούν τμήματα αυτής της οδικής αρτηρίας.
Για «προχειρότητα και αναποτελεσματικότητα της κυβέρνησης στον τομέα των δημοσίων έργων» κάνουν λόγο ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τα δημόσια έργα, Γ.Μαγκριώτης και οι βουλευτές Ιωαννίνων, Μ.Παντούλας και Β.Αργύρης, οι οποίοι τονίζουν ότι «η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ διασκεδάζει τις εντυπώσεις, καλύπτοντας τους βραδείς ρυθμούς κατασκευής τους Εγνατίας Οδού».
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Κρίσιμα τμήματα της Εγνατίας Οδού στην περιοχή της Ηπείρου, όπως η Γέφυρα Αράχθου, η Σήραγγα Παναγιάς κ.ά., δε θα δοθούν σε κυκλοφορία έως το τέλος του 2008. Το γεγονός αυτό θέτει εν αμφιβόλω την αξιοπιστία του ίδιου του κ. Καραμανλή για τις περί του αντιθέτου δημόσιες δεσμεύσεις του».
«Η παραδοχή του κ. Σουφλιά ότι το φρέαρ εκκαπνισμού της Σήραγγας Δρίσκου δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, παρά τα οριζόμενα στις προδιαγραφές για την τήρηση των απαραίτητων συστημάτων ασφάλειας της σήραγγας, επιβεβαιώνει στην ουσία την επικινδυνότητά της» επισήμαναν.
(πηγη: in.gr)
Αντε να τελειωσει κι αυτό! Από το νεο ετος το Ηγουμενιτσα-Θεσσαλονικη (ακους Φρημαν???) θα ειναι πιο ευκολο ;)