Επιστροφή στο Forum : Το αντισεισμικό μυστικό του Παρθενώνα θα αναζητήσουν (και) Ιάπωνες ειδικοί
http://www.sacredsites.com/shop/images/europe/greece/parthenon-750.jpg
Μία ακόμα ομάδα επιστημόνων προτίθεται να αναζητήσει το μυστικό που θέλει τον Παρθενώνα να στέκει στο ύψος του, παρά τα πολλαπλά Ρίχτερ που τον ταρακουνούν εδώ και αιώνες.
Πρόκειται για ερευνητική ομάδα από το πανεπιστήμιο Μίε της Ιαπωνίας σε συνεργασία με το ΕΜΠ και το υπουργείο Πολιτισμού.
Όπως αναφέρεται στο σύνολο του Τύπου της Παρασκευής, επικεφαλής της ομάδας είναι ο Τοσικάζου Χαναζάτο, κορυφαίος εκπρόσωπος της ιαπωνικής σεισμολογικής σχολής.
Ο ίδιος έχει διάφορες σκέψεις στο μυαλό του: «Στο επίκεντρο των ερευνών μας βρίσκεται η εύκαμπτη δομή των κιόνων. Εδώ και πολλά χρόνια έχει διατυπωθεί η άποψη ότι οι κολόνες είναι το κλειδί της αντοχής του Παρθενώνα στις σεισμικές δονήσεις» είπε στην ιταλική Repubblica, για να συνεχίσει:
«Το καμάρι του Χρυσού Αιώνα του Περικλή είναι η τελευταία μας ελπίδα. Αν θέλουμε να νικήσουμε τον Εγκέλαδο, πρέπει να το κάνουμε με τη βοήθεια των αρχαίων Ελλήνων».
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=930644&lngDtrID=252
κι εμενα! γιαυτο το ανέβασα!
phgh baze phgh
toso diskolo einai?
nai, genika baze phgh einai shmantiko
Παρθενώνας - Ιστορικά στοιχεία
http://i105.photobucket.com/albums/m202/alekos12/Parthenon.jpg
Οχι ,η παραπάνω εικόνα δεν είναι από τον Παρθενώνα αλλά και ούτε είναι κάποιο γραφιστικό κόλπο. Είναι αληθινή και βρίσκεται στο Νάσβιλ (Τενεσί) των Η.Π.Α. Εγινε το 1897, πιστό αντίγραφο σε μέγεθος του Παρθενώνα των Αθηνών.
Μετά τα Περσικά η Αθήνα αναδείχτηκε σε σπουδαία πόλη διαθέτοντας ισχυρό ναυτικό. Θεσπίστηκε η Δηλιακή συμμαχία, και τα χρήματα που πρόσφεραν οι πόλεις φυλάσσονταν στη Δήλο. Αργότερα όμως μεταφέρθηκαν στην Αθήνα και ο Περικλής χρησιμοποίησε μέρος των χρημάτων αυτών για την ανέγερση του Παρθενώνα.
Ο Παρθενώνας χτίστηκε πάνω σε προηγούμενο ναό της Αθηνάς, ο οποίος καταστράφηκε από τους Πέρσες κατά τη διάρκεια των Περσικών πολέμων.
Πιο αναλυτικά: Πιστεύεται πως υπήρχε από τα Γεωμετρικά χρόνια (7ος αι. π.Χ.) στη θέση που κτίστηκε ο Παρθενώνας ένας ναός πλίνθινος πάνω σε λίθινα θεμέλια. Τον 6ο αι. π.Χ. κτίστηκε ένας πώρινος ναός που διακοσμήθηκε με εναέτια γλυπτά που εκτίθενται στο Μουσείο της Ακρόπολης, (λέοντες και ο Ηρακλής με τον Τρίτωνα). Μετά τη μάχη του Μαραθώνα το 490 π.Χ. άρχισε να κτίζεται ένας μαρμάρινος ναός γύρω από τον πώρινο, ο οποίος όμως καταστράφηκε το 480 π.Χ. από τους Πέρσες. Στη θέση του ναού αυτού οικοδομήθηκε ο Παρθενώνας.
http://www.lpod.org/wp-content/uploads/2007/10/lunar-scenic-parthenon-03.jpg
Άρχισε να κτίζεται το 447 π.Χ. και οι οικοδομικές εργασίες τέλειωσαν μόλις σε εννιά χρόνια (χρόνος ρεκόρ για την εποχή) δηλαδή το 438 π.Χ. Από το 438 ξεκίνησαν τα έργα διακόσμησης και τελείωσαν το 432 π.Χ.
Αρχιτέκτονες του ναού ήταν ο Ικτίνος, ο οποίος έκτισε και το ναό του Απόλλωνα στη Φιγάλεια, και ο Καλλικράτης, αρχιτέκτονας του Ναού της Νίκης και ίσως του Ερεχθείου, ενώ την ευθύνη για τη διακόσμηση και τη γενική επίβλεψη του έργου είχε ο γλύπτης Φειδίας ("επίσκοπος πάντων", όπως αναφέρει ο Πλούταρχος).
Η πρώτη καταστροφή του ναού έγινε το 267 μ.Χ. από τους Έρουλους (ένα λαό σκανδιναβικής προέλευσης), οι οποίοι κατέλαβαν την Αθήνα και πυρπόλησαν τον Παρθενώνα. Καταστράφηκε η αρχική στέγη, ολόκληρη η εσωτερική κιονοστοιχία, ενώ έπαθαν σοβαρές ζημιές οι τοίχοι του σηκού. Περίπου εκατό χρόνια αργότερα έγιναν κάποιες διορθώσεις, όχι και τόσο πετυχημένες, την περίοδο που ήταν αυτοκράτορας ο Ιουλιανός ο Παραβάτης.
Το 529 μ.Χ. ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου Ιουστινιανός διατάζει το κλείσιμο των φιλοσοφικών σχολών της αρχαιότητας. Οι φιλόσοφοι εγκαταλείπουν την Αθήνα η οποία μετατρέπεται σε μικρή και ασήμαντη επαρχιακή κωμόπολη. Ο Χριστιανισμός επιβάλλεται και ο Παρθενώνας γίνεται εκκλησία της του Θεού Σοφίας. Το 1205 μ.Χ. οι Φράγκοι καταλαμβάνουν την Αθήνα και ο Παρθενώνας γίνεται ο καθεδρικός ναός του.
http://users.thess.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/im%20parth/temenos.jpg
Το 1456 μ.Χ. ο Τούρκος Ομάρ Τουραχάν, στρατηγός του Μωάμεθ, κυριεύει την Αθήνα και ο Παρθενώνας μετατρέπεται σε τζαμί. Το 1674 ο Charles-Francois Olier μαρκήσιος De Nointel επισκέπτεται την Αθήνα με το ζωγράφο Jacques Carrey στην ακολουθία του. Ο Carrey έκανε λεπτομερή σχέδια του Παρθενώνα και των γλυπτών. Τα σχέδια αυτά είναι ανεκτίμητα, γιατί απεικονίζουν λεπτομερειακά τον Παρθενώνα λίγο πριν από την καταστροφή του.
Το 1687 ο βενετσιάνικος στρατός με το Μοροζίνι πολιορκεί τους Τούρκους που βρίσκονταν στην Ακρόπολη. Μια οβίδα έπεσε στον Παρθενώνα, που χρησιμοποιούταν ως πυριτιδαποθήκη και προκάλεσε έκρηξη με αποτέλεσμα την ανατίναξη του κτιρίου, μεγάλα τμήματα του οποίου καταστράφηκαν ή εκσφενδονίστηκαν. Ο Μοροζίνι τελικά κυρίευσε την Ακρόπολη και στην προσπάθειά του να κλέψει κάποια γλυπτά προκάλεσε κι άλλες ζημιές. Τον επόμενο χρόνο ο Μοροζίνι εγκατέλειψε την Αθήνα και επέστρεψαν οι Τούρκοι. Οι ζημιές από την έκρηξη πρέπει να ήταν οι εξής: έπεσαν τρεις τοίχοι του σηκού, η πρόσταση του προνάου, έξι κίονες της νότιας και οκτώ της βόρειας πλευράς.
Το 1801 μ.Χ. ο Thomas Bruce, κόμης του Έλγιν, πρεσβευτής της Αγγλίας στην Υψηλή Πύλη, κατάφερε να αποσπάσει από το Σουλτάνο φιρμάνι με το οποίο του δινόταν η άδεια να αφαιρέσει από τις χώρες που βρίσκονταν στη δικαιοδοσία του σουλτάνου, ό,τι αρχαιότητα ήθελε. Έτσι ο Έλγιν απέσπασε από την Ακρόπολη διάφορα γλυπτά. Στην προσπάθειά του να αρπάξει όσο περισσότερα μπορούσε, προκάλεσε και μεγάλες ζημιές. Συνολικά μετέφερε στο Λονδίνο δεκαοκτώ αγάλματα από τα αετώματα, δεκαπέντε μετόπες και πενήντα λίθους από τη ζωφόρο μήκους εβδομήντα πέντε μέτρων. Το 1815 το Βρετανικό Μουσείο αγόρασε από τον Έλγιν τα γλυπτά του Παρθενώνα.
Κατά τη διάρκεια της επανάστασης του 1821 η Ακρόπολη απελευθερώνεται στην αρχή από τους Έλληνες, όμως θα πολιορκηθούν αργότερα από το στρατό του Κιουταχή πασά. Το 1827 οι Τούρκοι κυριεύουν την Ακρόπολη και φεύγουν οριστικά το 1833. Αρχίζει η απομάκρυνση των ερειπίων του οικισμού που είχε σχηματιστεί με τον καιρό πάνω στον ιερό βράχο. Το 1885 ξεκινούν οι ανασκαφές που θα φέρουν στο φως όσα είχαν θάψει οι Αθηναίοι μετά την περσική καταστροφή του 480 π.Χ. Το 1898 αρχίζει η προσπάθεια για την αναστήλωση των μνημείων που συνεχίστηκε μέχρι το Β' παγκόσμιο πόλεμο.
http://users.thess.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/parthenonas/Parthenonas.htm
Τα μάρμαρα του παρθενώνα, γνωστά και ώς "Ελγίνεια Μάρμαρα"
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4b/Elgin_Marbles_British_Museum.jpg
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα, γνωστά και ως Ελγίνεια Μάρμαρα, είναι μία μεγάλη συλλογή από μαρμάρινα γλυπτά που μεταφέρθηκαν στην Βρετανία το 1806 από τον Τόμας Μπρους, Ζ' Κόμη του Έλγιν, πρέσβη στην Οθωμανική Αυτοκρατορία από το 1799 μέχρι το 1803. Τα "Ελγίνεια Μάρμαρα" είναι ο μισός διάκοσμος του Παρθενώνα, κάποια κομμάτια από το Ερέχθειο, τα Προπύλαια και τον Ναό της Αθηνάς Νίκης. Ο Έλγιν, εκμεταλλευόμενος την Οθωμανική ηγεμονία στην ελληνική επικράτεια, κατάφερε και απέκτησε φιρμάνι για την αποκαθήλωσή τους με σκοπό την μέτρηση και ζωγραφική τους από τον Παρθενώνα από τον Οθωμανό Σουλτάνο και στη συνέχεια προχώρησε στην αφαίρεση και φυγάδευσή τους. Τα γλυπτά αυτά αποθηκεύτηκαν στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου το 1816 και το 1936 τοποθετήθηκαν στην έκθεση Duveen που δημιουργήθηκε για αυτό το σκοπό. Εδώ και δεκαετίες έχουν λάβει χώρα πολλές προσπάθειες γιά την επιστροφή και επανένωση των γλυπτών, με σημαντικότερο το αίτημα που ανέπτυξε κατά τη δεκαετία του '80 ως Υπουργός Πολιτισμού η Μελίνα Μερκούρη.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το Βρετανικό Μουσείο τον Απρίλιο του 2007, αναφέρεται ότι δεν προτίθεται να παραχωρήσει την κυριότητα των Γλυπτών του Παρθενώνα σε ελληνικό μουσείο.
http://el.wikipedia.org/wiki/Ελγίνεια_Μάρμαρα
ποιοι αλλοι εκτος απο τα smal yelow people ψαχνουν γι αυτο?
όλοι!
θυμαμαι πριν καμιά δεκαριά χρόνια είχε έρθει ένας πολιτικός μηχανικός σπίτι και ειχαμε πιάσει κουβέντα για τον παρθενώνα και έλεγε πως οι μισοί συμφητητές του (σ.σ. ειχε σπουδάσει αμερικα) το είχαν σαν θέμα στην πτυχιακη!
και μου εξηγούσε τον τρόπο του τον έφτιαξαν!
τοτε είχαν μυαλό οι άνθρωποι ρε! και δεν λαδωναν την πολεοδομία!
ναι ε? μπραβο!
ποσο καιρο γινεται αυτο? δεν εχουν βρει τιποτα ακομη? χειροπιαστα πραγματα ειναι αμαν , αντε αντε!
όλοι!
θυμαμαι πριν καμιά δεκαριά χρόνια είχε έρθει ένας πολιτικός μηχανικός σπίτι και ειχαμε πιάσει κουβέντα για τον παρθενώνα και έλεγε πως οι μισοί συμφητητές του (σ.σ. ειχε σπουδάσει αμερικα) το είχαν σαν θέμα στην πτυχιακη!
και μου εξηγούσε τον τρόπο του τον έφτιαξαν!
τοτε είχαν μυαλό οι άνθρωποι ρε! και δεν λαδωναν την πολεοδομία!
Γράψε ότι μπορείς να θυμηθείς! Ακούγεται ενδιαφέρων!!
απο ότι θυμαμαι, πιθανολογούσαν πως έφερναν μεγάλα κομμάτια πεντελικού μαρμάρου (το καλύτερο της εποχής του) σερνοντάς τα πάνω σε κορμούς δέντρων!
τα άφηναν κάπου κοντά στην ακρόπολη όπου και τά σκάλιζαν και τα έφερναν στο κυλινδρικό αυτό σχήμα, με μία τρύπα στη μέση!
τα κομμάτια αυτά δεν ήταν ίδια μεταξύ τους, γιατί ήταν τόσο ψηλό κτήριο, που αν θα το κοιτούσες από κάτω δεν θα σου έδινε την εντύ[ωση οτι έιναι ίσιο!
έχει κωνικό σχήμα!
στους κίωνες, η βάση είναι το πιό μεγάλο κομμάτι και όσο πιό ψηλά, τόσο πιο μικρή ήταν η διάμετρος των κυλίνδρικών κομματιων!
τα έβαζαν το ένα πάνω στο άλλο και έχυναν μέσα μέταλλο για να τα στεριώσουν! Όλα αυτά, χωρίς να εφάπτωνται μεταξύ τους τα μάρμαρα, για να μην τρίβονται κάθε φορά που θα κουνιέται!
και μου έλεγε πως όταν κάνει σεισμό, κουνιεται, αλλα δεν πέφτει ακριβώς γι αυτο!
το έχω γραψει!
me url re anna
Κοκκινονίκος
23-08-08, 01:30
εγώ αυτό που ξέρω είναι ότι η σεισμική δόνηση (συχνότητα διέγερσης) δεν μπορεί να συνεχίσει όταν βρίσκει πετρώδες έδαφος, φυσική ρουλζ... μπορεί βέβαια να συνεχίσει κάποιο μέρος της, αλλά θα είναι πολύ αδύναμη...
Ένα σκληρό έδαφος (π.χ. πέτρα) μεταδίδει ευκολότερα υψηλές συχνότητες (μικρό εύρος ταλάντωσης), ενώ τα μαλακά εδάφη χαμηλές συχνότητες (μεγάλο εύρος ταλάντωσης). Δυσμενέστερο έδαφος για τα χαμηλά κτίρια το σκληρό, ενώ για τα ψηλά το μαλακό. Σαν παράδειγμα, στο διαπασών που είναι φτιαγμένο απο μέταλλο (σκληρό υλικό) μεταδίδονται υψηλές συχνότητες (440Hz τα συνηθέστερα, δεν διακρίνεται η ταλάντωση με το μάτι), αντίθετα στο ζελέ (μαλακό υλικό) μόλις κουνηθεί, η ταλάντωσης είναι τόσο μικρή (χαμηλή συχνότητα) που είναι διακριτή με το μάτι ...
με μία τρύπα στη μέση!
σε αυτήν τη τρύπα που αναφέρεις, έριχναν χυτό μόλυβδο (μολύβι) το οποίο χρησιμοποιήθηκε (αν δεν κάνω λάθος για την περίοδο) κατα τη διάρκεια της τουρκοκρατίας απο τους Έλληνες για πολεμοφόδια. Απο την περίοδο εκείνη και μετά λέγεται πως άρχισαν να παρουσιάζονται ζημιές απο μεγάλους σεισμούς που κατα καιρούς συνέβαιναν. Με λίγα λόγια, ο μόλυβδος φαίνεται πως διαδραμάτιζε το ρόλο του χάλυβα που χρησιμοποιούμε στις σημερινές κατασκευές απο σκυρόδεμα.
Ναι το μολύβι το πέρνανε και φτιάχνανε πολεμοφόδια.
Αλλα τι να γκρεμιστεί ρε παιδιά ο παρθενώνας. Δέκα κολώνες είναι όλες κι όλες. Και το Στόνχετζ στην Αγγλία δέν έχει πέσει ακόμα. Τί πάει να πεί. Σκέτες πέτρες και κολώνες είναι.
Ένα σκληρό έδαφος (π.χ. πέτρα) μεταδίδει ευκολότερα υψηλές συχνότητες (μικρό εύρος ταλάντωσης), ενώ τα μαλακά εδάφη χαμηλές συχνότητες (μεγάλο εύρος ταλάντωσης). Δυσμενέστερο έδαφος για τα χαμηλά κτίρια το σκληρό, ενώ για τα ψηλά το μαλακό. Σαν παράδειγμα, στο διαπασών που είναι φτιαγμένο απο μέταλλο (σκληρό υλικό) μεταδίδονται υψηλές συχνότητες (440Hz τα συνηθέστερα, δεν διακρίνεται η ταλάντωση με το μάτι), αντίθετα στο ζελέ (μαλακό υλικό) μόλις κουνηθεί, η ταλάντωσης είναι τόσο μικρή (χαμηλή συχνότητα) που είναι διακριτή με το μάτι ...
:confused: Πότε έχουν περισσότερες πιθανότητες να πέσουν τα κτίρια. Σε σκληρό ή μαλακό έδαφος. Σε σκληρό φαντάζομαι σύμφωνα με τα λεγόμενά σου. ε;
Κοκκινονίκος
23-08-08, 12:50
σε μαλακό ωρέ :P αφού το λέει:
ενώ τα μαλακά εδάφη χαμηλές συχνότητες (μεγάλο εύρος ταλάντωσης)
ο σεισμός έχει μεγάλο εύρος ταλάντωσης...
καλά δε τα πα μακ? :P
σε μαλακό ωρέ :P αφού το λέει:
ο σεισμός έχει μεγάλο εύρος ταλάντωσης...
καλά δε τα πα μακ? :P
η συχνότητα κάθε σεισμού διαφέρει... κανένας σεισμός δεν είναι ίδιος με τον άλλο... μπορεί να συναντήσουμε σεισμό με μεγάλη συχνοτητα κ σεισμό με χαμηλή συχνότητα... εξαρτάται απο πολλούς παράγοντες.
Ναι το μολύβι το πέρνανε και φτιάχνανε πολεμοφόδια.
Αλλα τι να γκρεμιστεί ρε παιδιά ο παρθενώνας. Δέκα κολώνες είναι όλες κι όλες. Και το Στόνχετζ στην Αγγλία δέν έχει πέσει ακόμα. Τί πάει να πεί. Σκέτες πέτρες και κολώνες είναι.
στην Αγγλία όμως γίνεται πολύ σπάνια σεισμός κ ακόμη σπανιότερα στην ένταση που συναντιέται στη χώρα μας.
Μπά μάλλον τα μπέρδεψες :)
Μπά μάλλον τα μπέρδεψες :)
Ο σεισμός δεν είναι κάτι απλό το οποίο μπορεί να αναλυθεί μέσα σε ένα post ή και forum γενικότερα, αποτελεί επιστήμη. Σχετικά με το θέμα, κάθε σεισμός διαφέρει, δεν συναντάς ίδιους. Επιπλέον δεν μπορείς να πεις ότι ο τάδε σεισμός είχε τόση συχνότητα (συγκεκριμένα) όπως το λές για την ένταση του. Αυτό π μας ενδιαφέρει στην επιστήμη του πολιτικού μηχανικού είναι η συχνότητα και όχι η ένταση. Αυτό π είπα παραπάνω ήταν ότι, στα μαλακά εδάφη μεταφέρονται ευκολότερα οι χαμηλές συχνότητες και στα σκληρά οι υψηλές... όχι ότι αποκλείονται οι υπόλοιπες, απλά ευκολότερα. Όταν λέμε οτι είναι δυσμενέστερο κάποιο είδος εδάφους για μια κατασκευή δεν εννοούμε απαγορευτικό.
κατι ακόμα, σχετικά με το πόσο συχνά συναντάμε σεισμούς στην Αγγλία σε αντίθεση με Ελλάδα, μπορούμε να το δούμε κ στους παρακάτω χάρτες-πίνακες.
παγκόσμιος χάρτης 14 ημερών (http://geofon.gfz-potsdam.de/geofon//seismon/globmon.html)
πίνακας "real time" (http://www.emsc-csem.org/index.php?page=current&sub=list)
σε αυτήν τη τρύπα που αναφέρεις, έριχναν χυτό μόλυβδο (μολύβι) το οποίο χρησιμοποιήθηκε (αν δεν κάνω λάθος για την περίοδο) κατα τη διάρκεια της τουρκοκρατίας απο τους Έλληνες για πολεμοφόδια. Απο την περίοδο εκείνη και μετά λέγεται πως άρχισαν να παρουσιάζονται ζημιές απο μεγάλους σεισμούς που κατα καιρούς συνέβαιναν. Με λίγα λόγια, ο μόλυβδος φαίνεται πως διαδραμάτιζε το ρόλο του χάλυβα που χρησιμοποιούμε στις σημερινές κατασκευές απο σκυρόδεμα.
ακριβως αυτο μου ελεγε!
και οτι τις μεγαλυτερες ζημιες τις εχουν κανει οι ελληνες στον παρθενωνα, και οτι σε γενικες γραμμες όλοι οι ξενοι τον εχουν σεβαστει!
Ναι το μολύβι το πέρνανε και φτιάχνανε πολεμοφόδια.
Αλλα τι να γκρεμιστεί ρε παιδιά ο παρθενώνας. Δέκα κολώνες είναι όλες κι όλες. Και το Στόνχετζ στην Αγγλία δέν έχει πέσει ακόμα. Τί πάει να πεί. Σκέτες πέτρες και κολώνες είναι.
δεν εχει σεισμους εκει ρε φρεε, και ειναι και η διαφορα μεγεθους!
οι πετρες του στοουνχετνς ειναι τεραστιες, μονοκοματες, με θεμέλια!
ο παρθενωνας δεν ειναι ετσι! είναι κανονικό κτίριο!
Και ο έλγιν δεν έχει κάνει λίγα, πήρε όσα του άρεσαν, τα έκοψε με βάρβαρο τρόπο, αφαίρεσε σπάζοντας τα, ορισμένα κομμάτια, κ όσα του περίσσεψαν (μετά τα κοψίματα) τα παράτησε σαν μπάζα...
ναι καλα!
δεν το συζηταμε αυτο!
αλλα φαντασου οτι οι έλληνες τον ειχαν κανει μπαρουταποθηκη με αποτελεσμα να τον βομβαρδισουν, ή οτι εβγαζαν το μολυβι απο τις κολονες!
αν κανουμε εμεις τετοια εγκληματα, τι περιμενουμε απο τους άλλους?
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.