Κοκκινονίκος
19-01-07, 16:00
Με στόχο τη μείωση των θυμάτων σε τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ που ετησίως υπολογίζονται σε 40.000, η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε την εισαγωγή του μηδενικού ορίου για το αλκοόλ, όσον αφορά τους νέους οδηγούς και τους οδηγούς επαγγελματικών οχημάτων και λεωφορείων που συνδέονται με τη μεταφορά επιβατών και επικίνδυνων φορτίων.
Τη σχετική έκθεση εισηγήθηκε η Σουηδή ευρωβουλευτής κα Εύα Χέντκβιστ Πέτερσεν, η οποία υποστήριξε ότι πέρα από το αλκοόλ «θα πρέπει να γίνουν ακόμα πολύ περισσότερα βήματα εάν θέλουμε να επιτύχουμε τον κοινοτικό στόχο για μείωση στο ήμισυ του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων έως το 2010».
Με την έκθεση οι ευρωβουλευτές καλούν την Επιτροπή, να υποβάλει μελέτη για την εναρμόνιση των οδικών σημάτων στην Ευρώπη, ώστε «να αποτραπούν οι περιττοί κίνδυνοι που προκαλεί η ασυνέπεια και ασάφεια στα οδικά σήματα που επικρατεί σήμερα».
Ζητούν επίσης να αναπτύξει η Επιτροπή κοινές κατευθυντήριες γραμμές για τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να τηρούνται στις περιοχές που γίνονται οδικά έργα ώστε να εξασφαλίζονται ασφαλείς ζώνες οδήγησης.
Το Κοινοβούλιο καλεί, τέλος, την Επιτροπή και τα κράτη μέλη, να αξιολογήσουν σε ποιο βαθμό είναι γνωστός ο ενιαίος ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης έκτακτης ανάγκης 112, με δεδομένο ότι δεν είναι ακόμα διαθέσιμος σε όλα τα κράτη-μέλη.
in.gr
Τη σχετική έκθεση εισηγήθηκε η Σουηδή ευρωβουλευτής κα Εύα Χέντκβιστ Πέτερσεν, η οποία υποστήριξε ότι πέρα από το αλκοόλ «θα πρέπει να γίνουν ακόμα πολύ περισσότερα βήματα εάν θέλουμε να επιτύχουμε τον κοινοτικό στόχο για μείωση στο ήμισυ του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων έως το 2010».
Με την έκθεση οι ευρωβουλευτές καλούν την Επιτροπή, να υποβάλει μελέτη για την εναρμόνιση των οδικών σημάτων στην Ευρώπη, ώστε «να αποτραπούν οι περιττοί κίνδυνοι που προκαλεί η ασυνέπεια και ασάφεια στα οδικά σήματα που επικρατεί σήμερα».
Ζητούν επίσης να αναπτύξει η Επιτροπή κοινές κατευθυντήριες γραμμές για τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να τηρούνται στις περιοχές που γίνονται οδικά έργα ώστε να εξασφαλίζονται ασφαλείς ζώνες οδήγησης.
Το Κοινοβούλιο καλεί, τέλος, την Επιτροπή και τα κράτη μέλη, να αξιολογήσουν σε ποιο βαθμό είναι γνωστός ο ενιαίος ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης έκτακτης ανάγκης 112, με δεδομένο ότι δεν είναι ακόμα διαθέσιμος σε όλα τα κράτη-μέλη.
in.gr