Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
Παλιά 25-04-09, 22:06   #37 Αρχή
Egw
Gourouni apo ratsa
 
Το avatar του χρήστη Egw
 
Εγγραφή: 07-10-2006
Περιοχή: USA
Μηνύματα: 1.443
Προεπιλογή

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο soraver Εμφάνιση μηνυμάτων
...to susthma pou protineis me tis eisagwgikes se ka8e sxolh uphrxe palia, alla eftanan sto shmeio na dinoun e3etaseis se oles tis sxoles pou tous endieferan me apotelesma na apotugxanoun se oles kai na menoun ston topo.
to susthma twn panellhniwn auto to susthma antikatesthse,
Δεν ήταν ακριβώς έτσι. Πριν τις πανελληνιες και τις πανελλαδικές και δεν ξέρω τι άλλο, υπήρχαν οι εισαγωγικές. Τέτοιες έδωσα εγώ.

Διάλεγες πάλι κύκλους. Π.χ. εγώ έδωσα στον κύκλο του Πολυτεχνείου. Μπορούσα να βάλω όσες σχολές πολυτεχνείων ήθελα (εκτός Αρχιτεκτονικής), και με τη σειρά που τις ήθελα. Αλλά δεν μπορούσα να βάλω φυσικομαθηματική, για παράδειγμα. Επίσης μπορούσα να βάλω και τις παρόμοιες σχολές ΚΑΤΕΕ (που ήταν κάτι σαν ΤΕΙ). Τα θέματα για κάθε κύκλο ήταν κοινά σ' όλη την Ελλάδα,

Οι διαφορές ήταν:

1. Δήλωνες τον κύκλο και τις σχολές πριν δώσεις τις εξετάσεις επομένως χωρίς να ξέρεις πόσο καλά θα τα πήγαινες.
2. Οι εξεταστέα ύλη δεν ήταν η διδαχθείσα ύλη αλλά η διδακτέα. Για την ακρίβεια, χειρότερο κι από τη διδακτέα - σε σπάνιες περιπτώσεις υπήρχαν θέματα της εξεταστέας ύλης που δεν τα περιέιχε το σχολικό βιβλίο. Το παρανοϊκό ήταν ότι η εξεταστέα ύλη δεν έβγαινε στην αρχή της σχολικής χρονιάς αλλά στο τέλος, λίγο πριν τις εξετάσεις. Η λογική ήταν ότι οι εξετάσεις ήταν για να δούνε ποιος άξιζε να μπει και δεν είχαν (θεωρητικά) σχέση με το τι διδασκόταν στο (τότε εξατάξιο) γυμνάσιο, το οποίο σκοπό είχε να δώσει γενική μόρφωση στους μαθητές, όχι να τους προετοιμάσει για τις ανώτατες σχολές. Αυτά βέβαια θεωρητικά. Το πού θα μάθαινες ό,τι ήταν απαραίτητο για να περάσεις στο Πανεπιστήμιο ήταν δικό σου θέμα.
3. Αν έδινες την επόμενη χρονιά ήταν σαν να μην είχες ξαναδώσει. Δεν υπήρχε κατοχύρωση βαθμού. Οπότε αν τα πήγαινες χειρότερα, tough luck.

Ήταν λοιπόν αυστηρότερες από τις τωρινές εξετάσεις, αλλά χωρίς αυτό να κάνει καμιά διαφορά στον αριθμό των εισαγομένων. Μόνο στην κατανομή τους. Νομίζω το τωρινό είναι λίγο πιο δίκαιο από το δικό μας (με εξαίρεση την κατοχύρωση των βαθμών προηγούμενων εξετάσεων - ισχύει τώρα?) αλλά υποβιβάζει ακόμη περισσότερο το Λύκειο σε προθάλαμο για το Παν/μιο και όχι σε αυτοτελή βαθμίδα μόρφωσης.

Ακόμη παλιότερα, επί Παπανδρέου (Γεωργίου) υπήρχε το "Ακαδημαϊκό" απολυτήριο το οποίο δεν ξέρω πώς ακριβώς λειτουργούσε, αλλά χαρακτηριστικό του ήταν ότι μπορούσε κανείς να βρεθεί σε άσχετη σχολή από αυτή που ήθελε. Άρα ούτε αυτό περιλάμβανε εξετάσεις σε συγκεκριμένη σχολή. Πριν το Ακαδημαϊκό δεν ξέρω τι ίσχυε.
Ο χρήστης Egw δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση